Är på resa i England
Bilar i England fr o m idag t o m 24 mars.Tog ett tidigt flyg i morse. Vädret har just slagit om och det är iskallt och regnigt. Tröstade oss med att ta in på ett bättre hotell med trådlös uppkoppling på rummet. I Oxford en bit utanför stadskärnan. Ser dock blommande magnolior från fönstret och överallt lyser narcisser på vägkanter och i trädgårdar.
Kanske är detta enda dagen jag kommer åt att skicka en hälsning till er via datorn. Ska ta lite bilder av trädgårdar och växter i veckan och lägga in när jag är hemma igen.

Hoppas att du får det bra i England! Kan trösta dig med att här hemma är det ett riktigt ruskväder, i alla fall här i skåne.
Kan trösta dig med att även här i Enköpings trakten är det ruskigt dåligt väder. Snöblantad regn och kallt.
Ha det så bra i England och fota av bara den :-)
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Åh så härligt det låter.
Ha en skön och avkopplande semester.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Sitter i loungen till ett bättre hotell i Chippenham och kommer åt internet via den trådlösa. Hu vad kallt vi haft - inte bara kyla och snöblandat regn utan stark blåst också. Det blev noll intresse för att vanka i trädgårdar utan iställer har vi tillbringat mycket me tid i bilen, än vi tänkt från början. Men man ser bra från en bil och hinner långa sträckor……..

Så synd att ni fick dåligt väder, när det finns så mycket fint att titta på!
Här är fortfarande kallt och blåsigt, men det ska visst bli mycket bättre framåt helgen…uppåt + 15° här i sydväst.
De första påskliljorna väntar bara på att få en gnutta värme nu, så de kan slå ut.
Trist med dåligt väder och det har varit grått, blåsigt och även snöblandat regn här men det stoppar inte krokusarna, vintergäcken och snödropparna. Har sett nu att scillorna är på gång nu, så snart kommer det blåa havet fram. Underbart.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Hemma igen. Det är alltid lika skönt att komma hem och packa upp. Tyvärr mycket få roliga inköp - när man reser med Ryan Air som vi gjorde, så får man ju inte ha så mycket bagage. Jag föll för en gammal mossig ekorre i cement och den vägde 9 kilo och fyllde hela kvoten ;)