Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterlökväxterknölväxter
Läst 4279 ggr
rifla
0

jordärtskocka

Undrar vart man kan köpa för att sätta en viltåker ihop med solrosfrön? behöver ca 50 kg!

en perfekt fristad för fasaner och rapphöns. man behöver bara harva igenom det till våren så självsår de sig igen har jag hört..

anki1
0

Prova att köpa i livsmedelsaffären.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

pamina
0

Hej!

Enligt min jagande bror brukar Lantmännen ha jordärtskockor. Det används tydligen som foder att lägga ut åt rådjuren. Där är priset ett h-e-l-t annat än i livsmedelsbutiken. Jag har inte sett det med egna ögon men brorsan är pålitlig så du kan ju alltid ringa och kolla. Lycka till!

Bjornen
0

Jordärtskockor frösår sig inte alls i vårt land och de flesta sorter hinner inte alls blomma ens. Däremot sprider de sig med sina knölar och övervintrar bra på inte alltför fuktiga marker.

rifla
0

nej fel av mig de sprider sig vid harvning.. hade helt glömt granngården tack för påminnelsen..

noob-4-life
0

om det gäller en viltåker så är det ok men sätt det alldrig i trädgårdslandet,då går det alldrig att få bortRynkar på näsan.

MissMullig
0

Har odlat i land i flera år och inga problem med dem. trots att alla säger det är som ogräs. Mina växer så fint i rader där jag satt dem.

anki1
0

Jaghade jordärtskocka i pallkrage (fodrad med svart fiberduk) för ett par år sedan. Det kommer fortfarande upp nya sott, dom drar jag upp, och slänger. Men inte i komposten.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

MissMullig
0

Ja då blir det intressant sen om jag tröttnar eller vill flytta mina den då*L*

MaMaMade
0

Jag har kämpat med att bli av med mina från trädgårdslandet i 5 år nu!

Fast jag vill gärna odla dem…godis ju…frågan är hur få dem att *inte* knöla iväg sig över hela det förbaskade trädgårdslandet!

Kanske jag skulle ta o prova med högbäddsodling igen. Hade det första året jag testade jordärtsskockor o det borde hålla dem på plats. De blev 2 m höga o blommade för fullt också. Kanske beroende på sort, vet ej vilken då jag köpte dem i grönsaksdisken. Fick iaf en fin skörd också.