Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 5568 ggr
LisasFoto
0

Sen leverans

Jag hade fixat en rabatt och beställt buskar att ha där, men leveransen drog ut på tiden och jag fick den inte förrän idag. Och nu är det kallt, snö och säkert tjäle så det är säkert inte så praktiskt att plantera.

Så vad kan jag göra? Kan jag lägga buskarna kallt men frostfritt tills det går att plantera dem, antingen om det blir varmt i december eller till våren?

Halvdansken
0

Är de barrotade? I så fall hade jag satt dem i krukor och ställt dem frostfritt. Vet inte om de kan överleva barrotade så länge.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

LisasFoto
0

Nej, de är inte barrotade. De flesta blev levererade i plastkruka med lite jord.

Den ena var barrotad och såg allmänt risig ut, så den planterade jag i en kruka och satt i ett fönster här inne istället.

Halvdansken
0

Då hade jag hållt dem som de är, frostfritt med lite vatten då o då. Vad är det för nåt?

LisasFoto
0

Vad bra, då fortsätter jag med det och hoppas på det bästa.

Det är tre buddlejor, varav en är den risiga, tre skugggröna och sedan några olika av backnejlika, backimjan och bergstenfrö.

Halvdansken
0

Inte för mycket vatten bara, växterna är i vila nu. Om de står kallt, alltså. Tar du in dem i vardagsrummet måste de ha mer.

LisasFoto
0

Okey, tack för hjälpen!
Ska kolla till dem och se hur de mår.

Buddlejan som såg risig ut och som står i en kruka i fönstret verkar inte vilja återhämta sig, det är lite trist. Men den kanske kommer senare?

Halvdansken
0

Buddelejor vissnar ner ordentligt, och kan/ska klippas ner varje vår, så det är mycket möjligt att den kommer. Växter kan förvåna en!