Köpa växter på postorder
Mamma och jag tänkte köpa växter på postorder. Har ni något tips på nåt bra företag? Hon får hem kataloger ibland men jag vet inte hur bra dom är, har nog bara beställt en gång och jag kommer inte ihåg varifrån.
Skynda långsamt så går det fortare.
Jag har handlat lite från Bakker. Det funkade bra. bara en växt (stockros) som inte tog sig. men det berodde nog på torkan under sommaren och jag inte knde passa tillräckligt med vatten. De kom på postförskott tror jag.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Odla.nu har jag handlat ifrån och det har funkat mycket bra 
/Désirée
Bakker får många varningar på odla.nu:s trädgårdsforum det inte det mest seriösa företaget i branschen precis.
Hortogreen är bättre
vad är det för växter ni hade tänkt köpa ? finns många som har bara ett mindre specillt sortiment medans andra med bredare.
när det gäller bakker så köpte jag krypande rosmarinplantor därifrån, krypande sort.
det jag fick var 3perenn krukor (dom fyrkantiga svarta) fyllda med jord och nertryckta sticklingar (gröna toppskott) på ca 1-3cm, dessa var ruttna nere vid stambasen redan när jag hämtade ut dom. jag köper aldrig mer där ifrån, dessa ''sticklingar'' kostade 149kr tror jag utan frakt.

Grönsaker och blommor blir det nog.
Skynda långsamt så går det fortare.
Mina funkior funkade trots att det jag fick var torra rotklumpar. Men stockrosorna ville inte. De kom upp en bit, men sedan vissnade de torkade bort. Rotklumpar sommanbeställer eller köper på vanligt sätt ska man sätta i en hink med vatten så att de får dra i någon timme. Funkorna kom uppochned i hinken jag trodde inte att de skulle bli nåt där.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag har också varit nöjd med Odla.nu
/Maria
Bakker
Har fått ros därifrån ganska sent nu i höstas så skall bli roligt se vad det blir av dem nu då man sett era svar här.
Annars har jag handlat fröer av Odla.nu men tycker derras sortemänd blivit mycke mindra än förr Lord Nelson har jag med handlat av förr.
Är ju lättare handla över disk så man kan kolla varan på plats men tyvärr har de ju inte alla udda man vill ha.
Just nu söker jag Glycyrrhiza glabra= Äkta Lakritsrot