Nu gick startskottet!
Nu gick startskottet på allvar hemma hos mig, och då pratar jag om vårens sådder förstås. Ville inte så alltför mycket innan vi åkte på semester men nu kom jag ju hem igår så var det bara att kavla upp ärmarna och börja idag. Mellan varven så startar jag en ny maskin tvätt, märkligt vad mycket smutstvätt det blir efter en veckas semester, än så länge har jag sått fem sorter, och fler lär det bli!! Ute i växthuset så är det varmt och gott, det blåser runt knutarna men där inne är det mysigt att vara. Dessa har jag sått;
- Blomstertobak - Limegrön & Laxrosa "Salmon Pink"
- Röd Sommarflox
- Sommarrubeckia "Moreno"
- Cymbalblomma "Songbird Mix"
- Ageratum

Jag sådde några rader i torsdags innan jag lämnade landet. Inte alltför mycket, eftersom jag inte är säker på att de håller sig fuktiga under min Englandsresa 18-24 mars. Har sått i pluggbrätten som har en underliggande duk som drar upp vatten. Utifall delar av sådden torkar bort har jag sprat en del frön.
Sådde minipenséer, röllika, en clematis som heter Korean Beauty och litet tobaksblommor.
Jag har problem med att så flera frön nu, för jag har inte plats. Men jag har massor med frön som måste sås men min man har fått nog av mina fröodlingar i köket. Suck. Men jag skall nog komma på något.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Fröodlingar i köket känns igen från förra året, jag har inte sått så mycket ännu. Men nu har jag en vilding till ungkatt här hemma så jag måste leta upp en fredad zon för alla mina byttor.. Jag vill ju helst inte hitta en hel hög med byttor upp och ner!