Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterparkerplantskolorevenemang
Läst 3132 ggr
Christina
0

Plantskolekataloger

Är nästan lika förtjust i plantskolekataloger som i trädgårdsböcker. Man får förstås ta de lyriska beskrinvingarna om blomvillighet, härdighet osv med en nypa salt. Men vi har ju varandra här på sajten att kolla med om plantorna är värda att lägga pengar och arbete på.

Fick just med posten Cedergrens katalog. Som jag inte minns att jag beställt. Kanske fingrarna vandrade av sig själva nån sen kväll. Den är inte så dyr. 30 kr - bra sakliga beskrivningar men inga bilder. Det bästa sortimentet vad gäller clematis.

Så fråga på. Om du inte har katalogen så bläddrar jag och berättar!

Diana61
0

Jag älskar plantskole kataloger och frö kataloger jag med! Har nte fått några ännu.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Besökte Zetas trädgårdar i Stockholm idag. De har en riktigt bra katalog som man får gratis. De vågar sig på att betygsätta olika växter utifrån hur odlingsvärda de är. Mycket subjektivt förstås men intressant ändå. Ska just gå och lägga mig och tar katalogen med som nattlektyr.

Diana61
0

Tänk att jag under mina 40 år i Stockholm aldrig besökt Zetas. Men jag tror det beror på att jag aldrig hade någonstans att odla under de flesta åren och utan körkort så skulle det bli jobbigt att ta allt på t-banan från Skärholmen till Gubbängen, Västberga eller Östberga, så det blev ej av. Men nu har saker förändrats så en dag skall jag nog ta mig sit, nu har ju min man en arbetskompis som bor ett stenkast från Zetas så det borde ju hjälpa lite. Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4