Vilka är era favorit-krukväxter?
Jag kan börja:
- Peperomia maculosa
- Peperomia rotundifolia
- Peperomia prostrata
- Peperomia argyreia
- Peperomia columbiana
- Haworthia fasciata/attenuata
- Cycas revoluta (sagopalm)
- Crassula ovata (paradisträd)
- Schlumbergera truncata (novemberkaktus)
- Ficus deltoidea (pillerfikus)
- Chamaedorea elegans (bergspalm)
- Phalaenopsis (brudorkidé)
- Platycerium bifurcatum (älghornsbräken)
- Dracaena marginata
- Philodendron scandens
- Aloë vera
- Lithops (levande stenar)

Tusenårig ek/paradisträd, svärmorstunga, kalla, agave, fikusar, elefantfot, kristi törnekrona och alla växter som trivs hos mig :-)
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Pelargoner i massa olika sorter, har hela huset fullt.

Elefantfot
Någon som har en sån pelargon (rosengeranium) som doftar kanel?
Och någon som har denna? Pelargonium cotyledonis
Jag älskar Palettblad (Nässelblomma) för all den fantastiska färgrikedom bladen ger.
De är tacksamma och bara att ta sticklingar om och om igen. Gamla plantor blir ganska fula men som sagt lätta att ta nya.
Just nu har jag alla de färger från nästan svarta blad, brokiga, eldröda, limegula, och riktigt orange.
/Maria

Jag älskar fuchsior
Orkidéer!! Allra mest kallväxande Dendrobium men även Cattleyor, Laelior och Coelogyne… Har en del Phalaenopsis också. Har bara orkidéer hemma. :o)
Orkidéer, pelargoner, fuchsia, parasollsäv, kryddväxter, aloe, amaryllis, hibiskus och så vidare 
/Désirée

Jag har inte en enda en.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Inomhusväxter har jag inte några favoriter bland men utomhus så gillar jag pelargoner och fuchsior.
Hittade hit idag och mina inomhusfavoriter saint paulia, novemberkaktus och amaryllisar.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#12 Novemberkaktus är ju en av mina också 
#13 Mmm, visst är dom fina? Min nya, sedan ett år, har redan satt knopp medan den gamla verkar invänta november.
#14 Oj, redan? Vilka färger?
Hemma hos en kompis föräldrar står en fantastiskt stor och fin novemberkaktus. Undra hur många år det tar för dem att bli så där stora.
#15 Gamlingen får röd-oranga blommor och nykomligens tror jag blir vita. Återkommer när dom har slagit ut.
Min gamla kaktus är nog 15-20 år någonting och är inte så speciellt stor. Kanske beror på att jag inte sköter om den så bra. Ska försöka byta kruka nästa år. Krukan som är nu börjar smusslas sönder och är jätteful.
#17 Wow vilka blad och vilka färger
Påminner lite om mina palettblad faktiskt i större format förstås.
/Maria
#18 :) Jo, visst är det fin! Den har vuxit fantastiskt bra under sommaren. Jag har aldrig haft någon bladbegonia förut och väntade mig inte detta. Den har verkligen överraskat mig och jag är helt såld och spanar nu efter fler varianter. :)
Palettblad… hur är dem? Har för mig att de ska ha liknande förhållanden. Kanske de är något för mig också? Har du bild på dina tro?
#20 Oj! Vad fina!
Hm… de kanske trivs bäst ute då… inte inne? De blir kanske bara långa och spretiga av värme och ljusbrist…
Verkligen jättefina!
Jag har mina inne resten av året.
Vissa har stått inne hela sommaren också bl.a en som är terracottafärgad så jag tror det går lika bra. De växer som ogräs så vill man ha fina plantor är det bara att ta toppsticklingar och driva upp nya
/Maria
#22, #23, #24 !! Jag förvånas över färgerna! Att de kan ha såna färger!
Måste ut på en runda till några plantbutiker imorgon! Hittar jag en fin så ska jag prova!
Och jag ska leta Bladbegonia
Tack för tipset
Förövrigt så är flera av mina frösådda sedan i våras.
/Maria
Har börjat bli intresserad av saintpaulia-arter 
Men varför ska de ursprungliga arterna alltid vara så svåra att få tag på? Trist tycker jag