Flytta vilda hallonbuskar
Jag har vildhallon nästan överallt. Ibland är det bara en några decimeter hög kvist med några blad. Vill flytta dem till ett ställe.
Så jag undrar; Rotsystemet, ytligt/djupt? breder det ut sig? Det är säkert fler saker man skall tänka på om man vill flytta dem, De svaren tas också tacksamt emot.
MVH
Naturbrukslärlingen.
Vildhallon är inte menade att flyttas, det brukar inte gå så bra.
Ryck upp en planta så ser du hur rotsystemet ser ut.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ursäkta mig Anders, men jag håller inte riktigt med dig. Jag har många gånger flyttat vildhallon och det har funkat utmärkt. Däremot ger vildhallon betydligt mindre bär än det man köper i plantskolan. Förra sommaren köpte jag 3 plantor som jag satte i en rad och fyllde på med vildhallon. Faktum är att vildhallonen har tagit sig bättre än de köpta.
/Désirée
Där ser man!
Men jag tror inte de blir så gamla, och vill man plocka vildhallon så finns det ju bättre möjligheter på ett kalhygge i skogen. Där finns det tusentals plantor utan att man gjort nåt jobb med dem.
Kul att du lyckades med dina. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
vi har vildhallon på gården och jag måste bara säga att dem är ett h**vete att flytta! flyttade våra och sedan slutade det med att jag hade hallonbuskar kvar där och på det nya stället, har inte lyckats ha död på dom på det gamla stället! xD