Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 8290 ggr
Nooon2
0

Säkra balkonglåda?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver tips på något smart sätt att säkra balkonglådan. Se bifogad bild. Jag tycker att iden att ha lådan grensle på det där viset är jättefiffigt. Den stjäl mindre plats på min pyttelilla balkong. Jag får inte hänga balkonglådor på utsidan pga olycksrisken. (Helt klart en vettig bestämmelse.) …men en sådan här låda bör väl vara säker ändå… om jag kan fästa den på något vettigt vis.
Jag brukar planterar torktåliga saker som i stort sett får sköta sig själva och lådorna brukar få vara kvar över vinten. Ibland stormar det ju väldigt och lådan måste sitta säkert.

Alla tips är väldigt välkomna! Stort tack i förväg!

DesK
0

Kanske vore det bra om du talar om ungefär var du bor.

/Désirée

Halvdansken
1

Borra hål upp till och fäst den med spännband eller liknande i räcket?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

raggorgeous
0

Dubbelhäftande tejp under den mot räcket till och precis under där den ligger mot övre kanten…

kan det vara nåt?

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Anders 50
0

Sten eller andra tyngder i botten!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

mariatingsund
0

Slå in en kil (eller flera) eftersom lådan är avsedd för en tjockare vägg. Då kommer den sitta fast.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Nooon2
0

Tack för alla svar - alla mycket bra tips! Det får nog bli en tur till byggbutiken endera da´n. Helst redan idag. Min balkong är mycket liten och spartansk - den här lådan får, nästan helt på egen hand, stå för mysfaktorn så jag är angelägen om att fixa den väldigt snart.

Tack så mycket igen! Jag skickar en bild på hur det blev sedan.

…och om någon skulle komma på något mer så är det välkommet - jag bevakar tråden  :)

Nooon2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär blev det!
Ursäkta - jag har dröjt med att rapportera. Men här är den nu i alla fall.
Jag tänkte sätta fast dem med band också men med all jorden i (lådorna rymmer mycket) blev de så tunga att de inte kommer att flytta på sig hur mycket det än stormar (som mina gamla blomlådor av ordinär storlek gjorde).

Tack igen för alla tips! :)