Stjärnflocka
Jag har nu vunnit ett antal olika stjärnflockor på tradera.com. Ser verkligen fram emot dessa för jag tycker dom är dyra att köpa som plantor.
- Astrantia major 'Lars'
- Astrantia major 'Rubra'
- Astrantia maxima - Kaukasisk stjärnflocka
- Astrantia major 'Claret'
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Åhh, "Rubra", den suktar jag oxå efter. Jag köpte oxå frö på Tradera, jag satte en del som inte kom, och så slängde jag en del i drivbänken i höstas. Det ska bli spännande och se om det kommer nåt i vår.
Stjärnflockor är så vackra ihop med Rosor tycker jag… Och så fantastiskt tåliga dessutom, man kan nära på hantera dom hur som helst!!

Jag har 'Lars' - två köpta plantor som jag tror den här säsongen blivit stora nog att delas. Så har jag den vanliga Astrantia major - den rosavita - i mängd. Fick en planta för länge sedan och håller verkligen med om att den tål omild behandling. Har delat och flyttat till de mest omöjliga platser och den tar sig alltid.

Har också den vanliga bleka i mängd men söker efter en mer rödaktig vad nu den kan heta???? Tåligare växt får man ju leta efter. Finns det någon som har en rödaktig och vill byta mot den blekare varianten så är jag jätteintresserad

'Lars' är mörkt vinröd. Jag kan säkert dela på den och byta en planta mot något annat. Får se nu hur den ser ut när den börjar växa.

Åhh det vore ju toppen. Hör gärna av dig när du ser hur det funkar längre fram. Hoppas jag har något som du vill ha istället