Drar till Rom
Nu åker jag till Rom för ett kort besök. Ska hålla en föreläsning på fredag - dock inget om trädgård. Hemma igen på söndag kväll.
Det är plus 18 i Rom just nu så jag lär se en och annan blomma antar jag. Bor på ett hotell som heter Torlonia och ligger på gränsen till den större park som omger Villa Torlonia som var Mussolinis residens (han betalade en lire per år till staten i hyra). Parken lär vara sevärd och eftersom jag aldrig besökt den tidigare, tar jag mig nog en tur där och ser vad som blommar.
Inte alls avundsjuk 
Vi har -1 och lite snöfall. Våren har jag hittils bara sett på bild
Trevlig resa
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Sitter på Arlanda och blev erbjudan ett surfkvitto med 20 min kvar på av en fullständig främling. Antagligen stod jag och dreglade i datorhörnan. Först kom jag inte in men nu träffade jag nog tiden nästan exakt för när den nya servern installerats klart.
Ha det så gott alla trädgårdsvänner! Jag hör nog av mig från Rom om jag lyckas logga in.

Vaaren har inte riktigt kommit hit till Rom aennu. Men Viburnum och kamelior blommar i parken intill mitt hotell. Och de evigt groena apelsintraeden livar upp parkerna med sina stora gula frukter.
Paa de graesmattor som aennu inte boerjat klippas foer saesongen blommar tusenskoenor och skogsviol. Naesslorna aer unga och groena och vaexer i drivor - undrar om man aeter dem lika foertjust som vi goer?

Låter helt underbart Titta och njut lite åt mig också om du hinner och ha det riktigt gott

Ha det så gott Christina!
Inte avundsjuk alls då jag hatar att stå upp framför folk och hålla föreläsningar, men att vara i Rom är inte helt fel.
ha det så bra Christina!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
hoppas du ha det bra där , låter underbart härligt .
du får visa lite bilder ?!! sen när du kommer hem