Våren
Så har då vårmånaderna äntligen kommit!
Igår kom en flock med tusentals småfåglar flygande över gården. Flyttfåglar, som kommer tillbaka efter vintern. Vi såg också en grupp starar i ett av gårdsträden igår.
Det börjar kvittra alltmer runt om i trädgården.
Den otrevliga snöstormen för en vecka sedan är nästan glömd.
Gårdsplanen har blivit snöfri igen, även om det ligger en och annan driva kvar ute i trädgården.
I vår jordmån trivs lökväxter mycket bra och nu blommar snödroppar och vintergäck för fullt.
Scillorna har inte riktigt kommit igång än. det lyser bara litet blått från någon enstaka knopp här och där.
Är så nyfiken på alla nya lökväxter, som jag planterade i höstas. Några av de nya krokusarna, med orange och lila i knoppen, har kommit upp och väntar bara på fint solsken.
Förra året var det en riktigt gynnsam vår för tulpanerna. Blev så inspirerad och satte många flera i höstas. Topparna sticker redan upp en bra bit. Hoppas att även de gamla lökarna vill blomma igen.
Skickar med en bild från förra årets blomning. Det är Blue Parrot, Don Quichotte och Queen of night. som blev en lyckad kombination.

Vilka vackra tulpaner!! Jag satte krokus och scillor i gräsmattan förra hösten, ska bli roligt att få se om det bli så där fint som jag fantiserade om då…

Åh vad vackra tulpaner, mycket fin blandning av färger!
Fler bilder från trädgården?
Gillar vårbilder!
Men hur kan ni ha vår redan? Här är snön ännu tjock på marken :(

Visar en till grupp tulpaner, som vi tyckte var vackra, Greenland.
De vita "flingorna" i bakgrunden, är nerfallna äppelblommor
Här finns länk till ett album med mina tulpaner och andra lökväxter. De flesta tulpanbilderna är från 2006.
www.alltomtradgard.se/forum/user_album.php?page=1&albumid=11551

Va jag blir avundsjuk vi har en halvmeter snö i Sundsvall!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!