Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterohyraskadedjursjukdomar
Läst 9983 ggr
OleaViola
3

Humle med problem !

hej har en liten fråga har fått problem med min humle jag har på Balkongen.

Den har börjat få gula prickar på bladen vet inte om det någon svamp sjukdom har försökt att googla lite men hittar inget !

Beror det på att den är i kruka stor visserligen men ändå eller något annat Hoppas att någon kan gissa ska försöka att ta ett kort senare och lägga in

Tofu
0

Är det inte symtom på näringsbrist med tanke på att den står i kruka?

berobe
0

Det vill till en rejäl kruka om, man skall odla hummle! Jag tro att Tufo har rätt - näringsbrist!….

OleaViola
1

okej ! Tack för att ni svarade den är i en 50 liters men ni kan ha rätt humle kanske inte alls går att ha i kruk, men jag ville försöka då vet jag att det inte är någon ide att övervintra den Gråter

Linnea
0

Då får prova gödsla då. Du känner ingen som har häst? Hästgödsel är superbra.

Har du ingen källare eller kallförråd där den kan stå på vintern?

Skynda långsamt så går det fortare.

Cristine
0

Olea, min ser likadan ut fast den står ute, kanske det är gödsel som behövs.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Humle med problem? Hos mig är det snarare problem med HumlenSkrattande

Jag hade blivit varnad att den kan bli stor och sprida sig enormt men jag insåg inte vidden av det hela

/Maria

OleaViola
0

ja har gödslat med Ekologisk växtnäring har ingen med häst här i förorten ! Skrattande Men ska kanske testa  någon annan gödsel än växtnäringen Benmjöl kanske är bra ?

Jag tänkte att jag skulle fösöka övervintra den på den andra Balkongen jag har den är inglasad

Skulle vilja samla in lite humelkottar från min egen Balkong Till höstens Humelkudde men annars får jag väl gå ut och leta efter några förvildade plantor i området att plocka ifrån !