humlesnurr
Läste att humle ska snurra åt höger.. blir det medsols då eller? Jag tycker att säga att nåt snurrar åt höger eller vänster är lite otillräckligt. När nåt snurrar så rör det sig ju liksom åt både åt höger och vänster. Beror ju liksom på vilket varv man menar.. Eller så tänker jag bara lite dumt.

Om du tänker så: snurra själv i vald riktning, då snurrar du bara åt ett håll. Om du tittar på någon som snurrar t.ex. till höger, uppfattar dina ögon rörelse även till vänster, men det är bara synvilla. Verkligheten gäller, och då blir det bara ett håll. (Om man inte ändrar riktning förstås.)
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#0 Titta på klockan…..den går med-urs / med-sols. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Trodde du skrev om humlor… fick fundera länge hurivida de snurrar…
Tvingade min passionsblomma att snurra motsols och plötsligt började den blomma!!
Humlorna snurrar (och surrar) åt båda hållen! 
Humle vill snurra åt höger!
Med-urs…
Då har min humle nåt fel den snurrar helt galet åt både höger o vänster, för att inte tala om rätt ut från stolpen den växer på. Den ser nästan ut som en gammal tv antenn liksom
#5 Då har du en hon och en han planta som inte trivs ihop! 
Jag har också en galen Humle
Blev varnad för att köpa denna växt men vi har ett mörkt hörn vid ett staket och då tänkte jag att humle som trivs bäst i sol kanske blir "sådär lagom" i mitt hörn men icke…
Jag river och river i denna endast två år gamla planta…
/Maria
#6 det är bara en planta, fick en liten reva från min svärmor för några årsen.
Är dock på jagt efter en lime grön humle, den ser så himla läcker ut på bild