Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketter: växthusuterumvinterträdgård
Läst 4594 ggr
asvensso
0

Uterum - vad gor ni med ert?

Jag har precis flyttat och i tradgarden finns en mystisk gammal byggnad som ar ca 4m2 stort, minst 50 ar gammalt, har kakelgolv, vaggar som ej gar anda upp till taket runtom ( man kan se ut i glipan) och har tva mindre fonster….Det ar fint malat och ombonat darinne sa har ej anvants som forrad for grasklippare eller nagot.

Nu undrar jag om nagon annan har denna typ av uterum och vad ni har gjort med dem? Funderar pa att satta upp ett litet fikabord for regniga dagar och romantiska middagar kanske och forvara dynor pa vintern. Alla ideer valkomna.

Halvdansken
0

Ha dina romantiska middagar inne i huset, så slipper man snubbla och tappa maten på vägen. Eller upptäcka att det är kallt och fuktigt i det där rummet.

Jag hade köpt billiga hyllor på Ikea och använt det till uppbevaring. Man kan aldrig få för mycket plats till sånt. Möjligen kan du byta ut taket mot glas och ha det som en typ av växthus?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

DesK
0

jag hade inrett det med sköna stolar, bord och trevliga (llättskötta) växter och använt det som både trevligt matrum och fikarum. På sikt hade jag tätat det och lagt ett bra glas- eller plasttak på det för att på så vis förlänga den härliga utesäsongen. För att slippa snubbelproblemet som #1 nämner hade jag lagt en gång av stenplattor till uterummet. Glad

/Désirée

Halvdansken
0

#2.  Ja, ja…. så kan man ju också göra…  Glad

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tangotime
0

Har du "Vi i villa" tidningen? Titta i den. Där finns med ett fantastiskt uterum i senaste numret jag fick i går! Det liknar det jag anar att du har. Dom har gjort det kanon mysigt!

Hittade det här! http://www.viivilla.se/Hela-familjens-utevardagsrum.aspx?menu=3150&area=&noarea=0&category=&std=false

asvensso
0

Bra tips! Ser ju jattemysigt ut! Det ar ugefar sa jag tankt mig men mitt ar mindre och fonsterna ar sma sa far fundera pa en ev ombyggnad