Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 2125 ggr
Christina
0

Frösådd som du gör om?

Vilka frösådder planerar du göra om i år igen? Fröer som drev upp förra våren alltså?

Jag kommer definitivt att så Rosenskära och Leverbalsam igen. Samt  Solrosor. Inte så originellt kanske men dessa vill jag inte vara utan.

Tilda-T
0

HängLobelia och Astrar av olika slag är mina favvosar.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

evast
0

Rosenskära blir det varje år. Blodamarant blev över förväntan i fjol. Sedan finns ju alltid Strandkrassing som är ett säkert kort.

Purpurklätt rosa och vit, Stockros mm mm  fast de två sistnämnda blommar ju inte förrän nästa år men när de väl etablerat sig kommer de ju år från år.

kickboard
0

Luktärt och ampellobelia.

Christina
0

Luktärten glömde jag nämna - den är ett måste för mig också.

Humlan
0

Få se nu, listan är rätt lång… Men bland annat så blir det; Rosenskära, Luktärt, Solros, Cymbalblomma, och Fjärilsblomster. Som sagt listan är rätt lång och den har en tendens att bli längre för vaje vår!

Leverbalsam ska jag så för första gången i år, jag blev inspirerad av Christina!

evast
0

Blev också lite intresserad av Leverbalsam.

Berätta gärna lite om den ---- höjd,  när så, hur den trivs osv osv

Christina
0

Sås i slutet av mars inomhus, planteras ut när risken för frostnätter är över. Blommar 90 dgr efter sådd. Liten fin kompakt rabattväxt. Ettårig men frösår sig lite grann.

Bild

beem
0

Musselsyska ska jag prova i år igen. I fjol blev det bara 1 planta.

Den är så vacker med sina gröna, nästan limegröna,  klockor längst stammen på blomman.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

jazza
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pionvallmo i olika färger , ettåriga gräs t.ex ekorrkorn och gyllenlack(tror jag den hette) i en härlig röd färg