Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettrosor
Läst 4095 ggr
Aristarcos
0

Ingrid Bergan ros efterlyses !

hej min Ingrid Bergman frös ner i vinter :( och vill gärna hitta en ny..Vet någon med sig att de sett någon planta i jönköpings omnejd så är jag tacksam !

Halvdansken
0

Det är ju en vanlig ros, så varför inte kolla nätet? Jag har köpt alla mina Rosor via internet-shoppar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Aristarcos
0

Hade ju gärna köpt en omgående, men de flesta verkar inte skicka efter maj ut till kunder..

Halvdansken
0

Jodå, men de skickar inte barrotade. Jag har köpt på sommaren, då kommer de i krukor istället.

Aristarcos
0

Aha, ok..nu verkar ev en lokal handelsträdgård beställa hem lite mer, har kollat alla andra runt omkring men ingen har rosen. Så förhoppningsvis får jag kanske tag på den. Kan du rekomendera någon internet baserad annars som har funkat bra om det skulle gå i stöpet med den jag ev hittat här ?!

Halvdansken
0

Nja.. jag bor ju i Danmark så jag handlar av danska nätbutiker. Men Rosenposten skickar till Sverige också.

Men varför pratar du inte med din lokala hndlare? De gånger jag inte har hittat vad jag vill ha, så har jag beställt via min "fysiska" affär.

Anders 50
0

Trodde inte det var så svårt att få tag i en sådan. Bor så gott som granne med en handelsträdgård och den rosen har de haft i många år.

Den fanns i veckan när jag hämtade några Rosor till mig.

Bor i Gislaveds kommun.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Aristarcos
0

Många av handelsträdgårdarna säger att säsongen är över, och att de sålt mångar Rosor till dem; så som jag fått sin ros sönderfrusen.

Halvdansken
0

Säsongen är över???? Vad är det för märkliga affärer? Jag var på två plantskolor idag och båda bågnade med Rosor (i kruka).

Man säljer oftast inte barrotade mellan april - september, men krukodlade finns ju.

Aristarcos
0

Jo de säljer, men menar på att de inte kan ta hem fler Rosor.. men på ett ställe kunde de uppenbarligen köpa in fler.. så det är där jag hoppas kunna få tag på ett exemplar… :)