SUCK!
Min kära mor tog hand om mina planteringar i en vecka och kom på den ljusa iden att ställa ned alla i en pappkartong och sedan inte hålla i sär vad allt är, hade två tomat sorter, 1 chili, 2 paprika sorter (Thor F1 och Redskin F1).. eftersom jag nu kör den sista sållningen inför sommaren så har jag INGEN aning om vad jag egentligen sparar, så jädra frustrerande så jag blir galen.. Jag vet att hon inte gjorde det med ondo men om jag hade satt en pinne i varje kruka med en hint om vilken sort det var i dom, VARFÖR tar man bort dom? Kan inte komma på en enda bra förklaring..
Suck.. jahaja, ska aldrig låta någon vattna mina blommor och odlingar igen…

Det brukar väll skilja sig lite på bladen på endel tommater?
formen ,,färg nyansen…
Å andra sidan får du vara glad att de lever i alla fall. Det hade de inte gjort efter en vecka annars.

Nej var glad att de lever. Jag bad en väninna en gång att vattna mina krukor en vecka, jag hade kämpat för att få fina plantor, dels frösådder från perenner som jag äntligen hade fått att gro, dels en del grönsaker typ tomater mm, det var även sticklingar från krukväxter som jag åkt långväga för att få tag på. När jag kom hem så möttes jag av vissnande, gula blad, ihopskrumpna stjälkar och överfullt med vatten i hälften av krukorna, och ökentorrt i hälften. Jag fick två plantor av trettitvå den gången, resten dog. Gissa vem jag inte frågar igen…
#3 ja det är fan värre, usch va ledsen jag skulle bli.
Har för övrigt fått ändå mindre levande plantor att sköta, en av mina iller tjejer lyckades klättra i gardinen och ta hela fönsterbläcket med rötter, jord och leka kulor och allt på en natt.

#4 Det hade jag velat se. Hon hade nog kul den natten.
Hennes orsak är ju lättare att acceptera.

#4. Tror att det finns en illertjej som ska vara väldigt glad att hon inte kan läsa tankar eller förstå människospråk!
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#5 Kul hade hon allt, det kan jag lova :)
#6 Hon är en sån rebell så hon skulle bara skratta åt mina tankar ^^
För övrigt är mina 4 återstående tomatplantor JÄTTE fina sen har mina två pepparfrukts plantor gjort framsteg, vet dock ej fortfarande om det är chili eller paprika, kommer få en överasskning :)