myrinvasion i landet
I helgen arbetade jag i landet duktig som jag var. Slet och grävde upp land. Efter ett tag känner jag att det kryper i skon och jag får ett bett, av med skon om var full med små äckliga myror. När jag tittar ordentligt ser jag att det bara kryllar av myror överallt där jag har mitt land…Nu är jag orolig att jag inte mina grönsaker kommer bli annat än myrmat :S så hur kan jag bli av med dessa myror…Det är pyttesmå ljusröda saker som gör ont som attans när de bits…

Prova att hälla ut nåt med aspartam i. Fun Light eller liknande. Det brukar ta död på dem.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Det skall jag prova, tack för tippset :)
Oj shit, nog för att aspartam är dåligt, men så illa!? 

Du skulle inte få mig att dricka det, jag tycker dessutom att det smakar bläärk.
Men vi är ju inte myror, så helt så livsfarligt är det nog inte för människor. Men jag skulle ju inte kalla det hälsosamt precis.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Nej, hälsosamt är det definitivt inte.
Hade själv rejäla problem innan jag kom på att det var just aspartamet som gav mig ledvärk och migrän bland annat. Hua!
Jag undviker det inte, men passar mig för att få i mig för mycket.
Nä usch jag dricker inte heller sånt, har aldrig gjort. Jo jag har smakat när jag blev bjuden en gång, men inte tyckt om smaken. Myrgift. hmmm ja kanske det. Funkar det på getingar med?
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Ett annat bra miljövänligt alternativ är att strö ut kanel, dom flyr direkt….har prövat själv..
#3 De få tester som utfördes på aspartam med schimpanser och råttor visade att det var starkt cancerframkallande. Råttorna dog som flugor och schimpanserna utvecklade alla möjliga sorters cancer, bl.a. livmodercancer, bröstcancer med mera.
De fortsatte med produkten ändå och hävdar att det inte är farligt i små mängder….
Fast nu finns ju Sukralos som är 5000 ggr starkare än aspartam, så aspartamet används inte lika flitigt längre. (Har inte läst ngt om sukralos, men ngt som är 5000 ggr starkare än hypercancerämnet aspartam kan ju knappast var mumma för kroppen).
#7 Vilken fantastisk idé! Det måste jag prova!
Hur gör man med kanelen?
I en hög, runt där myrorna är?
Strö ut det där du inte vill att de ska vara.. jag brukar strö lite som en sträng utanför altandörren..annars har jag hela vardagsrummet fullt med myror…

Svartpeppar,kanel,äggskal (tvättad och krossad) och benmjöl ska nog fungera har jag för mej,,dom flyr fältet…måste kolla med kompisen igen..
När jag hade trädgård brukade jag strö ut vitpeppar eller ingefära där jag inte ville att myrorna skulle vara. Om det var bra mycket med myror, typ ett bo så hällde jag kokande vatten över.
Aspartam och egentligen allt artifisielt sötningsmedel är cancerframkallande. Man kan få huvudvärk o migrän, problem med magen, och det framkallar hunger i med att det inte finns några som helst näringsämnen i. Artifisielt socker lurar ju bara kroppen. Jag som diabetiker skulle heller aldrig äta sånt socker. Då äter jag hellre riktigt socker och tar min medicin. Därför att kroppen slår om sig på "svält" när man äter artificielt socker.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"