Hopp om vår
Har just gått en liten sväng i trädgården på väg från stallet, har tittat lite där snön smält undan, döm om min förvåning när jag hittar lite söta Lamöron blad, mycke blad från mina Blågull, Vallmo och några fler växter som jag inte kommer ihåg vad dom heter
På min promenad med hunden igår kväll märkte jag att det redan rinner vatten ut täckdikena och det skulle tyda på att tjälen börjat gå ur marken. Härliga tider vi har framför oss:)

Här blommar påskliljorna…
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#2 men va avis jag blir. här kikar olika lök blommor upp med kanske 2-3 cm bara, Det blir super sen blommnig och odling här om inte vädret vänder o blir soligt o jättevarmt några veckor.
Lite annat än -89 när jag flyttade till huset. Sov då första natten i huset den 21/4 och gjorde då årets första rabarbekräm, rabarberna var ca2-3 dm höga.

#4, fy va fuskigt, vill oxå ha det sådär nu ju, men det tinar faktiskt riktigt bra här oxå nu, inte mycke snö kvar alls, är det bara sol o varmt så är det nog borta om 1 vecka
Min kajplök stortrivs i denna typiska vår 
Fick en lök häromåret, satte den i kruka, och den är glad. Vi får se…
Annars håller "ogräset" att ta igen sig och växa som om "imorgon inte fanns" he he

#4 vilken fin rabatt! vackert med stenen och det syns redan att den blir fin när det börjar växa i den. Har en ny trädgård - 2 år gammal och kämpar med att få till rabatter mm.

#7 Tack….denna rabatt anlade vi första gången för ca 5 år sen, då vi dränerade runt huset.
Ett par-tre år senare fick vi stopp i rören, så alla rör i källaren + ut till gatan byttes = ta bort denna rabatt som växt till sej, eftersom rören låg under
.
NU hoppas vi på att den får frodas 
De här såg jag idag.

och dessa

Tack Asta för finfina bilder 
Underbart att se dessa, själv såg jag första tussilagon i förrgår. Men snart så kanske det blommar lite här med