Klickfingret i farten
Nedrans klick finger. Jag skulle ju bara ha årets perenn, men icke! klick, klick, klick!
130:- ytterligare fattigare…..
- Primula vialii 'Orchid Primrose'
- Delphinium Elatum 'Percival'
- Artemisia stelleriana
- Armeria maritima 'Laucheana'
- Molinia arundinacea. Årets perenn 2007
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Nämen lilla gumman - nu blir jag riktigt orolig. Vad kallas det där "Frösjuka" "Frövansinne" ? Och så blir det såjord och krukor och näringslösning och stödpinnar och namnskyltar……
Avundsjuk förstår du. Jag har inte alls kommit igång ännu.
Fniss, saken är den att jag har fått ögat på några från odla.nu som jag vill ha men jag får vänta på nästa bidrag från A-kassan innan jag kan köpa dom. Namnskyltar gör jag själv, roligare så.
Min man och jag pratade om vårt grönsaksland igår efter ett ytteligare avsnitt av "Grow you own veg!" och han tycker att vi skall förlänga landet en aning
Jag håller med, men mycket mer kan vi ej göra nu för vi skall gjuta en gång från huset till garageinfarten. Vi har märkt hur vi går till bilarna så det är lika bra att gjuta gången där vi går, eller hur? Skall skaffa betong pigment och färga betongen så det matchar vårt gula tegelhus. Bättre än grått. Och mönstret på gången är stenplattor
Ej fyrkantiga. Bilderna är tagna från The Sportman's Guide , Eftersom Home SHop inte har den längre på deras site.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kan nog bli väldigt snyggt.
Fattar dock inte bilderna riktigt. Rullar man ut en gångmatta med hål i som man sedan fyller med betongmassan? Är det så?

Skulle tro att det är så Christina, en billigare variant är att göra formar av kartong och fylla med cement , när den stelnat tar man bort kartongformen och fyller sand emellan, jag har testat och det är skitenkelt och billigt!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Så smart. Tror jag ska börja joxa lite med cement i sommar. Verkar som om ni kan det här, så jag återkommer med frågor.

Om man plockar fina stenar som inte är så stora kan man dessutom lägga väldigt fina mönster uppepå cementen innan den har torkat, blir läckert!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Man rullar inte ut något alls utan det är en hårdplastbrick med hål som man lägger ned och fyller med cement.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Har också funderat på betong i sommar. Verkar så kul att gjuta.
Går göra så många fina saker. Om man gjuter i papplådor är det viktigt att man stagar lådorna tex med tegelsten annars viker sig lådan av fukten och betongen rinner ut.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris