Trädgård iFokus

Trädgård

Etikett: trädgårdens-byggprojekt
Läst 4442 ggr
asvensso
0

Massor av jord som skall bort

Hejsan

Jag haller pa att titta pa en lagenhet med tradgard pa baksidan. Tradgarden ar i etage i flera etapper bort mot en hog mur mot nasta fastighet. Problemet ar att det ar svart att planera nagot for denna tradgard med alla dessa olika nivaer. Helst av allt skulle jag vilja frakta bort en massa jord och platta till allt !

Eftersom jag inte ager lagenheten kan jag inte anlita arkitekter eller byggare an for rad men tankte i alla fall hora om nagon har gravt ut och upp en tradgard och hur det gick till. Var det vart det? Saker att tanka pa angande regnvatten t ex.

Tillaggas kan att lagenheten inte har separat access fran gatan till tradgarden utan all jord skulle i sa fall antingen transporteras ut genom lagenheten (innan jag fixar till och renoverar den) eller eventuellt via en container och kran med tillstand av markagare bakom muren over densamma. Hahajaja!

kickboard
0

Nånej! Inte kan man transportera jordmassor genom någon lägenhet.

Halvdansken
0

Foto?

Tror inte att fastighetsägaren blir så jätteglad om du börjar frakta bort jord, det är dyrt att köpa, och nån anledning till att det ligger där finns det väl?

Var skulle du göra av den, förresten? Och hur mycket är det?

Vad är de som är så dåligt med terasserna? Kan du inte bara flytta runt på dem lite, så att det bir som du vill ha det?

Risken som jag ser är att det är skräp som ligger där. Sånt som blivit över efter en renovering eller nåt, alltså murbruk och annat material. Så har man hällt en bunke matjord över och whoopti, så har man nåt som ser bra ut, men som man inte kan använda till nåt vettigt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

asvensso
0

Ingenting ar omojligt, men dettar ar inte terrasser utan en ojamn jordyta som inte verkar prdentligt dranerad sa graset ser lite halvruttet ut. Dessutom sa star en utbyggnad till huset i liksom i en gropomgiven av denna jord inmurad pa sidorna Det lamnar ett gap pa ca30cm mellan vaggen pa utbyggnaden och muren ch det ser lite skumt ut, forutom att det ar latt att trilla ner!

Jag vill helst ha gras och evt decking att satta bord och stolar pa.

SaJo123
0

Kan du inte ha ett däck överst på jordmassorna? Lite upphöjt liksom och så blommor runt den, en spalje med klematis och rosor…