Få minirosor att överleva?
Fick ett impulsryck och köpte en liten kruka med minirosor för 30 spänn, (så det är ju ioförsig ingen katastrof om jag misslyckas), men hade iallafall tänkt försöka få den att överleva tills jag kan plantera ut den
är jag dömd att misslyckas? ska jag köpa en när jag kan plantera ut den direkt istället? Om inte, så vore lite tips på hur den ska skötas fint, har googlat lite men hittar inget direkt hjälpsamt. Har planterat om den i en större kruka nu iallafall, men som sagt, tips hur man får den att överleva vore fint, lyckas liksom aldrig få blommor att klara sig så bra som grönt och örter gör..
Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten
Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs
Plantera om, ge mycket vatten och klipp. Det ar inga "minirosor" egentligen utan bara Rosor om klipps och ges litet utrymme. Jag planterade mina i storre krukor och pa ett halvar blev de sma buskar som slingrade sig overallt. :)
Jag fick en sån till morsdag en gång, planterade ut den i rabatten och den växte och blommade hela sommaren. Döm om min förvåning när den kom upp igen följande år!
Den bör även ställas riktigt ljust +SVALT i väntan på sommaren, de flesta minirosor övervintrar ute åtminstone upp till mellansverige. De är dock inga bra inomhusväxter det är meningen att de ska vara slit och släng så man har inte tagit fram någon sort som trivs någon längre tid i våran inomhusmiljö
okej tack för svaren :D
Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten
Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs
Jag har haft en på landet i flera år, fick den av min man till vår bröllopsdag, för några år sedan Zon 4
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk