Stockrosor?
Har har en lite fråga.
kan jag eller ska jag klippa ner stockrosorna till hösten. eller hur ska jag göra. tycker dom ser så trista ut där som står vissna å trissta.
MVH Zandra
Rätt eller inte - men jag klipper ner dom. Det finns ju alltid kvar lite gröna blad närmast marken och dom får vara kvar
Klipp ner blomstänglarna för att stimulera flerårighet.
Jag klippte ner i år, för det stod på skylten som var nerstucken i krukan, och som fick följa med till rabatten. Mina stockrosor blev inte mer än ca 40 cm höga, men de blommade faktiskt i år!! Det var några år sedan jag fick dom i blom. Än var det för torrt, än var det för kallt, och än var det något som knipsade av blomstängeln, det året skulle dom blivit höga. Misstänkt förövare: en älg och till sist var det en mig mycket närstående person som körde över med gräskliparen.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Tack så mycket! Perfekt då kan jag få lite hyffs i rabatterna endå! =)
Stockrosor är jättefina , synd bara att de får rost. Jag hade svarta, de blev nästan lysande i motljus. Men jag ska ändå dra upp nya plantor. Plocka bort alla blad som angrips. Klipp ner dom och till våren flyttar du dem till annat ställe, då skulle inte rosten hinna etablera sig lika mycket läste jag någonstans, kan ju vara värt att pröva.