Trägen vinner
Jag har 5 stycken amaryllisar, den senaste från förra året en vit matterhorn heter den. Ingen av amaryllisarna har velat blommaom. Jag har varje november efter flera månaders torka lyft upp löakrna ur krukan och satt dom i vattenglas under 24 timmar. Men inget har hänt bara en massa blad har kommit. De senaste 2 åren har de stått utomhus på landet. Nu i år har jag iinte gjort något åt lökarna, de ha fått stå kvar i sina krukor och de fick en liiiten skvätt vatten häromveckan. Häromdage n märkte jag att just den vita hade satt knopp!! så glad jag blev. Hoppas att de andra följer efter. Den vita köpte jag i Norrtälje förra året.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Grattis, hoppas att du får många fina blommor !!
Jag tror inte att det blir så många blommor på den, för knoppen är inte så stor. Fast stängeln har kmit långt upp. Kanske slår knoppen ut til jul.
Nu håller den på att slå ut. Det blir nog 2 blommor på stängeln. OOhh det är sååå spännande.

Fram med kameran…så vi får njuuuta 
Nu är den fullt utslagen, ståtar med 2 blommor. Nedan skymtar nästa som håller på att slå ut en souverign (den är nyköpt). till höger en bejaminfikus som jag har stammat upp.

Åh vad fint du hade i fönstret! Riktigt juligt! :-)
Nu håller min souverign på att slå ut.

Vilket vackert julfönster.
Det är inte ens halva, utan ca en fjärdedel. Julgranen skymmer resten
. Jag är ett riktigt "blomsterfreak" och har packat på fönsterbrädorna (utom grabbens rum, där står bara 4 st. Jag får inte ställa in flera där) Har även krukväxter på ett litet bord vid sidan om köksfönstret, samt en bänk nedanför vardagsrumsfönstret. Där granen nu står samt att jag tillfälligt ställt balkongbordet där, för att få plats med både gran och blommor. Fast jag tycker att bordet gör sig så bra där, att jag nog "permanentar" det och skaffar ett annat balkongbord. 
Här är souverign, som ommer att ståta med 4 blommor på stängeln. Till höger skymtar en brokbladig benjaminfikus, som jag håller på att stamma upp.
I mitt köksfönster står den här skönheten, som heter Minerva.
En närbild på den:

Oh, vacker!

Vilken fining, lite trolskt utseende 
Minerva betyder gudinna. Den är ju helt gudomligt vacker tycker jag. Den får ytterligare en stängel (till skillnad från dom andra 2), så jag får njuta längre av den.
Minervan blommar för fullt på andra stängeln. så himla vackert. Och just idag märkte jag att min röda souverighn sätter en ny blomknopp. så jag får njuta mer av den oxå. Det var när jag skulle se efter om den utblommade stängeln torkat ihop som jag märkte det.