Rugosor
Som ni märker går jag gärna in för Rosor som anses tåliga och lättodlade. Jag har berättat om mina pimpineller och gallicor.
Rugosorna skrev jag om tidigare.
bra artikel och fina bilder , jag hade ett himla jobb med rugaroserna i sommras . skulle flytta gammla 50åriga rugaroser och ja rötterna var inte och leka men inte var resten av växten det heller . men jag fick upp dom hemska rötterna som va som stammar nästan . och nu står dom i min strand med ett lager fetjord i botten sen tjocktlagermed sand . dom ska ju kunna växa i allt så jag tror dom ska klara sig . har klippt enr dom så jag hoppas jag ser dom blomma i år .
var nere i båstad nu i stormen per , och där ståd rugaroser vid stranden och där välde in saltvatten och dom varmed rötterna iuppblåst saltvatten plus var dom täckta av skumm , så dom är jätte tåliga

Det förstår jag var ett nästan omänskligt jobb: att flytta så gamla rugosor. Hoppas du hade bra grävhjälp. En sån här är inte dum. Men å andra sidan litar jag inte på att rötterna behandlas med den varsamhet jag vill, så jag har hittills grävt upp för hand de Rosor jag velat flytta på. Men i alla fall fått bra hjälp förbereda de nya groparna.
haha , jag var helt ensam en varmsommar dag . men jag fick upp dom och det tog en bra stund inann dom var uppe . där dom är nu passar dom mycket bättre hoppas dom återhämntar sig bara men det tror jag