Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterlökväxterknölväxter
Läst 873 ggr
Siss
0

Krokusar på väg...

Jag såg idag att mina krokusar är på god väg att komma upp Förvånad, bladen är ca 5 cm höga. Jag bor i Skåne.
För några veckor sen såg jag att vi hade fullt med tusenskönor på gräsmattan…

Hur går det för dom stackarna när vintern kommer?
Kommer dom att växa på nytt i vår?

Christina
0

Krokusen klarar sig. Om den bara inte slår ut. Då blir det ingen mer blomma i år, men den överlever och kommer igen nästa säsong.

Tusenskönor är enormt härdiga och de tar inte någon skada. Du ska få se att de blommar för fullt, så fort den riktiga våren kommer.

Siss
0

Tack för svaret, vad bra att dom kommer att överleva ;) Tycker att allt är upp och ner, fåglarna kvittrar som om det vore vår, och blommorna kommer upp, min persilja är grön och frodig där den står på friland…

Christina
0

Nu kommer kanske kylan och vintern. Man ska vara försiktig med vad man önskar sig.

Diana61
0

Krokusarna sticker upp här med och tusenskönorna blommar!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Läste ett förslag om att ta in lite tusenskönor och ha i en kruka på matbordet. Billig blomsterglädje och har man gott om dem, så varför inte?

Siss
0

Det kunde jag ju göra, bra förslag!

Christina
0

Jag grämer mig över att jag inte tänkte på att gräva upp ett par småplantor, när jag var ute på landet i helgen. De växer överallt hos mig också. Och även om man inte har många, så är det lätt att plantera ut dem igen.

Christina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här t ex mellan stenarna vid entrén frodas tusenskönor. Bilden tagen 17 dec, så den är inte dagsfärsk.