Favoriten förra året!
Vilken var din favorit i trädgården förra året? Någon växt som gladde dig speciellt mycket? Grönsak eller blomma eller buske eller träd? Vild som odlad.
Lägg gärna ut en bild om du har!
Min favorit var min passion!
Den drev jag upp från ett frö från en passionsfrukt från ICA och den gav 2 frukter i somras!
Malabarspenaten. Vacker grön och frodig, god att göra pajer på och aldrig någon ohyra (tror inte skadedjuren känner igen denna växt många skadedjur går ju bara på vissa växtslag och de känner ofta igen dem via doften).

Det var en ROS.
Skall försöka sätta in en bild.
alt W-g 2 002

Har lite svårt att bestämma mig för om det var galiicarosen Tuscany Superb som var den gladaste överraskningen. Den växte så det knakade och blommade länge. Annars blommade många Rosor över snabbt i värmen.
Det andra valet faller på clematisen Warsawska Nike som blommade tills frosten kom. Ängsligt hoppas jag bara att den tar sig även nästa år. Jag följde INTE de råd jag själv upprepat i Clematisartikeln här på sajten om att klippa ner den i början för att rötterna ska ges chans att etablera sig. Utan jag lät den ränna iväg.

Fler bilder här på min ros Tuscany Superb som jag skrev om i somras.
#6: Jag torkade fröet över natten, innan jag sådde.

#12 Okej, måste genast testas. :)
ÅH, Diana vilka underbara riddarsporrar! Nu måste jag bara så nya i vår, då jag såg hur fina dina blivit!
Kickboard. Gör det. Jag vart så otroligt glad när de blev så höga och kraftiga år två att jag genast satte igång och inhandlade flera sorter och i höstas samlade jag in frön från dom. Helt underbara är dom tycker jag.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4