Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 3850 ggr
Tina-A
0

Tips om annonssida

Jag hittade en sida där man kan annonsera gratis -  Hemodlat.se. Dock är sidan helt död just nu, men det är ju ett sånt fint initiativ!

"Hemodlat.se är ett gratis annonsforum där du som privatperson kan köpa, sälja, byta eller bortskänka ett överskott på frukt, grönsaker, växter, plantor, knölar, lökar och fröer, samt ägg och honung.

Önskar du att du kunde förvandla ditt överskott av plommon, till potatis, eller kanske till och med lite pengar? Använd denna sida för att hitta grannar eller andra att byta med, eller kanske sälja ditt överskott till. Även om du inte har en trädgård, är Hemodlat.se din plats på nätet för att hitta lokalt odlad mat eller växter nära dig."

Om några bara börjar att lägga upp annonser, och hjälper till att sprida ordet kan säkert den hemsidan bli en jättefin och jättebra sida där man lätt kan hitta. Det är ju gratis att lägga upp annonser så varför inte :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ikna
0
Åsa S
0

Det finns redan köp & säljsiter för växter och liknande som är gratis att annonsera på som är hyfsat välbesökta (det varierar dock lite över året det är ju inte så lämpligt att skicka växter med posten mitt i vintern) ex. dessa

http://www.odla.nu/annons/index.php?a=1

http://www.alltomtradgard.se/kop-salj/

anki1
0

OJ, OM jag vetat detta tidigare, hade jag kunnat annonsera om mina jordärtskockor. Jag tror inte att jag kan äta dom pga det höga fiberinnehållet. Min mage tål inte när det är för mycket fibrer i maten. NU får väl skockorna stå kvar, men till nästa år så.. Det lär väl bli en del då misstänker jag. eftersom knölarna är kvar i jorden.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Tina-A
0

#2: Nä men titta :) Vad bra

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]