Dagens ros - Anna
Anna, Balder, Freja och Irma är nya Rosor framforskade för att passa svenska förhållanden. Finns i handeln sedan 2001 men är fortfarande rätt svåra att få tag på. Läs mer om dem här.
OJ vilken vacker ros och vilken härlig färg. Denna gillar jag. Skulle vara snygg ihop med några lila :-)
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Det är något galet med denna tråd. Alla kommentarer går bara att läsa från "Dagens ros-artiklar" inte från trådarna till vänster… ?
*** Qui vivrqa verra ***

#2 Stor tack för tipset om att Rosenposten nu har alla Balsgårdsrosorna. Då ska jag genast beställa fler.
Hmm, skrev inte jag här om att jag ville ha råd om Rosen Irma och rosen Anna? Var man kunde köpa dem?
Har gått vilse bland alla rosorna. Kan någon hjälpa mig hitta rätt igen? :)
//CarlS

Carl - Annica B har sett att Rosenposten har dem. Därifrån brukar jag ofta beställa. De levererar per post snabbt och bra. Dvs jag misstänker att årets skörd inte är klar ännu så det kan dröja in i slutet okt/början nov innan de kommer.
En del av kommentarerna följer själva artikeln. Du undrar där om man kan odla dem i krukor inomhus. Det skulle jag avråda ifrån, eftersom de här blir stora buskrosor.
#6 Tack Christina!
Ska kika in där då. Kan kanske bli en julklapp då?
//CarlS
#6 Nu har jag varit inne och beställt en "Anna" en "Irma" och en "Rebecca"
Till fru, mor och dotter! Jättefint
Summa 387 kronor med frakt.
Behöver nog lite hjälp sedan med planteringsråd etc. Kikar in då :)
Passade på att lägga in en länk till rosenposten här på min sida:
http://www.sverigesurfen.com/blommor.htm
//CarlS