Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1180 ggr
Annette
0

Bordsdekorationer

Denna fråga handlar egentligen om blommor inomhus, men jag hoppas den platsar här ändå.

Jag är vaktmästare i bla ett församlingshem och undrar om ni har några tips på blommor att ha på borden. Jag börjar tröttna på höstglöd/våreld och har idétorka. Temperaturen är lite varierande beroende på om det är verksamhet eller ej, den skiftar mellan 12-20 grader. Jag vill ha tåliga, ej för törstiga växter som är fina att ha på bord.

Har ni några tips? Tack på förhand!

beem
0

Du menar blopmmande växter eller ?

Annars finns det många suckulenter som man kan göra  fina dekorationer av. De på bilden är låga men det finns ju även högre. Snyggt att  dekorera med julgransbollar i silver. Man vänder då hänget på bollen ner i jorden.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Christina
0

Lite att fundera över kan det bli om du ögnar igenom skötselråden för de vanligaste julblommorna m fl krukväxter.

Christina
0

Primulor är billiga när de kommer och de både lyser upp och sprider väldoft. Vore inte det något? Även om de inte står så länge? Jag brukar gräva ner mina i trädgården och de flesta kommer tillbaka.

AnnaO
0

St Paulia är ju också en tålig växt. Jag tycker att det är trevligt att sätta några olika växter tillsammans i samma kruka, gärna tillsammans med någon bladväxt som ser snygg ut även när de blommande växterna inte ser så fräscha ut.