Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1797 ggr
flaxss
0

förslag till vårkruka

hejsan

tänkte skaffa mig en vår kruka köpa en hyffsad storr lerkruka och sen plantera vår växter i den .

har tänkt mig  primula och lökväxter men finns där inget emr roligt som går att köpa nu ??

barrväxter oxh murgröna och andra  vintergröna känns för vintrigt

Christina
0

Tusensköna (Bellis) och iskonvaljer. Krokus, tulpaner och mininarcisser men det är väl dem du redan tänkt på?

Annars är just primulor i olika färger ett säkert kort!

flaxss
0

tusensköna kanske tack för tipset . jo lökar hadde jag tänkt mig  bara jag hoppas  att jag kna hitta dom nu  i butikerna . vill ju haft en fin vårkruka nu i det varma vädret som råder eller milda inte varma .nåt  vårit hadde varit  fint att ha vid  trappan sen får man skydda vid lätt  frost och sen efter det förvara till våren är här på riktigt .

Tilda-T
0

Kanske det går att få tag i penseer redan dom är ju tacksamma!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

AnnaO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på Granngården idag och hittade jättesöta dubbla primulor. De ser ut som rosenknoppar innan de har slagit ut. Satte dem i en korg tillsammans med en kalanchoe och en randig dracaena. Känns riktigt vårlikt.

Christina
0

Så fint avstämt arrangemang med den gulrandiga dracaenan. Det vill jag ta efter genast!

Diana61
0

Håller med dig Christina att det var snyggt ihop. :-)

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

flaxss
0

Anna vad fint det va . fast jag vågar inte andvända krukväxter tänkte ha den ute . och krukväxterna blir kanske chockade av att komma från äffars miljö till ute .