Solros
Hej igen. Det var ett tag sen sist! Datorhavari…. Men, vi har en solros som är enorm - 3,80m. Inget vi planterat så det är fågelfrö som spritt sig. Den har inte börjat blomma än så den växer nog än. När stormen härjade här nere i Halland, la den sig över odlingslådorna, och när vi sedan reste upp den var den lite krokig. Den rättar nog till sig snart. Fantastisk är naturen. Ni är säkert flera ute i landet som har enorma solrosor eller andra extreordinära växter. Har det varit extra gynnsamt växtår i år eller??
Ja, jaghar atormhatt som är längre än mig själv (jag är ca 1,67m över jordytan). Jag har bundit upp och spjälkat, så högt jag kunnat. men ändå har de böjt sig så man kan inte se hur höga de i vekligheten är. jordärtskockorna är högre än jag är. dom har jag foto på fast de är fortfarande i kameran. De slår snart ut i blom. (De är släkt med solros).
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Jordärtskocka är en solros !
Rosa canina har årskott på över 4 meter.
Rosenhallonen är mer n 3 meter höga.

jag tänkte sätta jordärtskocka och solrosor ihop till våren när vi plöjt åkern tänkte sätta detta i ett hörn för fasanernas skull. det är väl lantmännen som har kocka i den kvantitet jag önskar?
Fantastiskt! Jag älskar solrosor och nästa år planerar jag att så massor, och i tid så de hinner växa upp innan det blir för kallt.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!