Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 1609 ggr
Christina
0

Växthuset under vintern

Växthuset under vintern kan få lysa om en lykta i mörkret med ganska lite och billig belysning.

Tidigare brukade jag gå ut och tända en rad värmeljus vid speciella tillfällen, men nu köpte vi en billig lampa på Ikea och det blev riktigt fint.

Christina
0

Annars är jag inte mycket för att julpynta ute i trädgården. Tycker inte det passar i min miljö, som är lite gammal förvildad jordsbruksmiljö. Passar bättre i ett mer tättbebyggt och välordnat villasamhälle. Men kanske det är en fördom?

kickboard
0

Nej, pynta du även i jordbruksmiljö. Vi bor också så och där om någonstans behöver lysas upp i det annars kompakta mörkret. Jag tycker det är så rogivande och vackert att åka längs vår landsväg i mörkret i juletid och titta på alla fina julljus som folk har satt upp.

Christina
0

Nu när jag kom ut till landet ikväll hade maken gjort en kupp och hängt ljusgirlander i träden. Så det blev visst lite glitter här ändå.

Christina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll klädde jag vinrankan inne i växthuset med röda kulor och satte en stor porslinssnögubbe på en hylla. Jag är usel på att ta bilder i mörker. Kan inte hålla kameran stilla, så ni får tro mig på mitt ord när jag påstår att det ser bättre ut än på bilden.

Margareta
0

Det ser väldigt mysigt ut!!!

Numer pensionär i Nynäshamn