Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 8044 ggr
Summertime
11

blomman för dagen blommar inte

Mina blomman för dagen blommar inte än och det är augusti…. vad kan det vara för fel eller kand det vara för att den är flerårig dom är cirka 150 hög klängande men säkert ännu lägre utdragen…. och jätte frodiga …

Bjornen
3

Det låter som lite för välgödslad jord.

kickboard
1

Heavenly blue brukar vara sen. Mina har inte heller börjat blomma än, men däremot sorten Kniola purple black har blommat länge redan.

[Asta]
1

Jag tror att de fick chocken när det var så kallt i juni. Allting här stannade upp i alla fall. Mina blomman för dagen är ganska ynkliga och det har kommit bara någon enstaka blomma.

Margareta
0

Min perenna clematis 'Vitalba' ser frisk och fin ut - den är mer än 2m lång, men blommar inte och det är augusti.

Varför blir det så här?

Numer pensionär i Nynäshamn

Joline
0

Min heavenly blue blommar inte heller men den mörklila har kommit igång…

Alla Klematisarna har inte heller kommit igång som de brukar…

Summertime
0

Har börjat se lite knoppar. Så de är väll på väg. Har bara gösslat två grr med ekologisk växtnäring men det kanske är två grr för mycket. Svägnde in på blomsterhandeln nyss och han trodde att dom hade för stora kukor. jag tror att det var 10 liters men om man har dom fritt ute i naturen så är det vall mycket det okså???

Dom här köpte jag på plantagen i våras och de vaar väll kanske 40 cm då. Och på kartongen så fattade jag att dessa kunde över vintra är det en omöjlighet?? vad tror ni.

Bjornen
0

De flesta arter av blomman för dagen är även i ursprungsländerna ettåriga. Några få arter är naturligen fleråriga , men de klarar knappast våra mörka vinterdagar och andra året blir blomningen dålig så man bör odla dem som ettåriga.