Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 929 ggr
Christina
0

Egyptenresa - forts

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemma igen. Och inte mycket till blom- och växtupplevelser! Det finns en botanisk trädgård mitt i Kairo men dit kom jag aldrig.

Jag fick nöja mig med hotellets ganska fantasilösa planteringar.

Christina
0

Pelargoner, benjaminfikus och croton dominerade.

Christina
0

Men det är väl inte för blommor som Kairo är känt. Det finns ju pyramider…

reverse
0

Jag tyckte Egypten var lite deprimerande faktiskt. Ingen höjdarupplevelse rent utseendemässigt. (Nja, inte på något sätt faktiskt. =P Usch. Möjligtvis havet.) Jämfört med Thailand var det som natt och dag.

//Lina

Christina
0

Håller med dig. Jag var ju dessutom hela tiden i Kairo med undantag för ett dagsbesök i Alexandria. Skulle inte göra en semesterresa dit.

reverse
0

Jag var i Kairo över en dag bara, för att se pyramiderna. Vi bodde i Hurghada. Sand, sand, sand och jobbiga män. Överallt. Var som sagt havet som var värt att simma runt i. Det var fint. =) Men aldrig mer.

//Lina

Christina
0

Jag var i Kairo på jobb och bodde på hotell och promenerade till kontoret varje dag. Svårt att röra sig i stan, trottoarerna var upptagna av parkerade bilar, så alla får gå mitt i gatan och konkurrera med bilarna om utrymmet.  Men visst var jag fascinerad av Egyptiska Museet och att kunna se pyramider så nära inpå knuten till en storstad.