Mera ogräs?
Den här har jag hittat på några ställen i trädgården. Väntar och väntar på att den ska slå ut, men nu kan jag inte låta bli att fråga om någon vet vad det är??

Vallmo

Opiumvallmo ?? Blir lila fina blommor.

Det är opiumvallmo som normalt har lila blommor men finns också i andra färgen såsom t.ex. sorten Dannebrogen.
Jag har inte planterat den så jag har inte någon aning om vad det är eller vad det blir för färg ännu. Inbillar mig att den ska slå ut varje dag, men än har den inte gjort det. Har en annan vallmo i trädgården som jag tror jag fått med i en fröpåse med annat i. Den är jättefin i all fall så jag hoppas att den ska fröså sig.
Har misstänkt att det här också är någon vallmo, men den är så helt annorlunda i bladverket. Den andra ser ut så här (fast den syns knappt på den här bilden) - det är ju verkligen ett helt annat utseende.

Det liknar bladen på min vallmon jag sådde i våras från frän jag fått av en vän, en är röd med enkla blommor "opium vallmo", den andra är grön/vit och ser ut som en pion i blomman
Det kom en blomma till sist och nu ser även jag att det är en vallmo.

Bild 4 är nog någon sort av kornvallmo (Papaver rhoeas).
OK- den är i vart fall väldigt skir och fin. Och får massor av knoppar.

Vacker vallmo, blev det 
japp, på pricken , liknar min, dom blommar som galningar, hoppas dom frösår sig själv o kommer tillbaka till våren

Jag har fått mina vallmo utan att sätta frön jag :) Hur det nu går till.
Den dubbla ser nästan ut som en pion.

Ja som en pion.. synd bara att de inte håller så länge. Har tagit massor med frö men man vet väl aldrig hur de blir ändå..