Min första rabatt
I hela mitt vuxna liv har jag bott i lägenhet, men i våras flyttade vi till ett radhus med förhållandevis stor trädgård.
Nu har vi precis blivit klara med vår rabatt, som är den första jag själv knåpat ihop.
Mycket grävande blev det och många skottkärror rullades fram och tillbaka. Jag blev rätt paff över att vår förhållandevis lilla rabatt ändå svalde över 1 000 liter jord.
I jorden bor magnoliabuske, höstanemoner, lavendel, vita Rosor och en hortensiasort som heter Magical Fire.
Vi har även fått ett hörn med vinbär och äppelträd. Oväntat mysigt att påta i jorden.
Mvh // Johan
Va kul det låter, och blommor och träd o buskar är underbart, att "påta" i trädgården med olika projekt kan vara så rofyllt liksom
.

Åh, vilken mysig bild du har fått till !!
Lycka till med "plätten" 
Härligt Johan - själen mår bra av detta!
Numer pensionär i Nynäshamn

Håller med det om själen. Tycker man blir så otroligt lugn och avslappnad av Natur Trädgård och växter……….
Du kommer säkerligen få en fin trädgård jättefin bild !
Så roligt…Vi firar 4:e sommaren i vårt radhus och det är lika spännande hela tiden.
Lycka till…
/Maria
Visst är det kul med trädgård! Mycket jobb, men attans kul när man ser resultatet av allt slit.
Du verkar ha lyckats bra som "nyodlare" 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Oh, visst är det härligt när man får påta i rabatterna :) Jag njuter i fulla drag av min lilla plätt som hör till vårt radhus :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Bumbleboo och ni andra med liiten tomtyta…
Här finns en adress till en blog som handlar om just en miniträdgård där de fått in massor med växter på liten yta.
Det är en hel del annat oxå, men längre tebax i bilderna, får man se en jättemysig lummig trädgård
http://gardenjoy4.blogspot.com/
(Troligtvis kan jag ikke länka, men ni får leta er rätt)
/Joline
#8 Tack för tipset…
#0 Johan…lite tips från mig (som sagt har min fjärde sommar i radhuset)
Ta mycket bilder. (Det är lätt att glömma allt man planterat.)
Tänk på att inte plantera för tätt. (Lättare sagt än gjort.)
Tänk på växternas "höjder" så att inte något "lågt hamnar bakom"
Denna, min fjärde sommar, har mest gått åt till att flytta och "möblera om" annars är jag väldigt nöjd.
ps. dina bilder är så vackra…
/Maria

Haha.. ja jag har ju min första sommar här o jag har helt klart upptäckt att jag har planterat fel. Ska ta o klippa ner lite saker och möblera om. Min minimala pepparmynta har tex växt som tusan o skymmer nu min lavendel. Det va ju inte min grundtanke precis.
Does it become a walk?
/Ida
#10 Det är det som är så spännande med trädgårdar. Man har en bild framför sig och så blir det inte alltid så (men ibland lyckas det)
/Maria

Nu har jag massor av idéer.. om jag ändå vore ledig imorn så jag kunde greja 
Does it become a walk?
/Ida