Bilder i inlägg
Det är många som bifogar bilder till inlägg. Men tyvärr är det många som inte lägger in bilden i inlägget. Det blir onödligt besvärligt att titta på bilderna när man måste klicka på varje bild för att se bilderna. Om bilden läggs in i inlägget är det så enkelt att se bilden.

Jag har inte plusvarianten, men jag är Medarbetare och det är kanske samma sak.
Jag tror att det är så, jag har provat att lägga in bilder direkt i inlägget och det funkar inte, lite synd tycker jag 
Om man använder sitt fotoalbum så tror jag att det går. Om man laddar upp en bildi fotoalbumet och sedan kopierar bilden så går det att klistra in den i ett inlägg. Så gjorde jag tills jag skaffade Flickr. Nu kopierar jag och lägger in från Flickr istället.
Ja det gick att gå via fotoalbumet (titta på riddarsporrarna)

Och hur laddar jag upp foton i fotoalbum ??

Undrar oxå!? =)
Inte förrän jag blev plusmedlem så gick det att lägga bilderna direkt i tråden…
/Maria
bumbleboo - men det går att kopiera och klistra in ändå.
Den som inte vet hur man använder sitt fotoalbum kan fråga på support.ifokus.se.
#9 OK. tack Men jag har "miljoner" bilder på datan och inte i mitt fotoalbum på I fokus
så det är så mycket krångligare att gå denna vägen.
Skriver man ett inlägg så är det bara att hämta i sitt "egna fotoalbum" och det tycker jag är lättare. Jag använder Picasa. Jag som är så lat…
/Maria
#9 om du använder picasa så är det ju lätt att fixa sig ett fotoalbum på nätet också. Och då kan man lätt kopiera och klistra in därifrån. Om man vill alltså. Jag har inte någon åsikt om vad man ska göra, ville bara förklara hur det går att göra om man vill lägga in bilder direkt i ett inlägg.
Jag har också Picasa på min dator, tycker att det är ett bra program. Framförallt med tanke på att det är gratis.
#9 Jag tror jag förstår hur du menar
men den här tjänsten. "visa bild direkt i inlägget" har jag för mig att jag inte fick förrän jag var plusmedlem.
Det här med att "klippa och klistra" är jag inte så bra på så det har jag inte prövat…
Håller med dig annars. Picasa är suveränt…
/Maria
Testade att kopiera från fotoalbum, men jag kan inte. 
Kanske någon inställning som jag inte fattat att jag borde göra!?
Du måste gå in på själva bilden, inte bara var i albumet. Jag gjorde första gången det felet att jag trodde att jag kunde kopiera bilden där, men det gick inte. Det kan vara ett steg till innan du är framme vid själva bilden.
#10 - Var kan jag välja "egna fotoalbum" om jag vill hämta därifrån?
Test:
Nu blev det fel.
Jag vet att man kan redigera inom en viss tid, men kan man som en sorts redigering plocka bort inlägg under den där "vissa tiden"?
Fotoalbum är något som tillhör grundkonceptet på iFokus. Hur de fungerar är nog bäst att fråga på support.ifokus.se. Där bör det finnas någon form av beskrivning.
Fotoalbumet hittar man via Mina genvägar längst upp till höger. Man får gå igenom sin Personliga sajt.
Men det går ju bra att bifoga en klickbar bild precis som tidigare.
#17 - Tack för hjälp.
Jag har foton där men får inte "med" när jag testat på ett foto.
Då vet jag inte vad felet är. Det fungerar för mig och uppenbarligen för bejan ovan också. Kanske är något krångel med ditt album?

Äsch, blev bara en länk tror jag…
Du har kopierat bilden när du är i albumet. Alltså där det visas miniatyrer av bilderna. Du måste gå in på själva bilden. Då går det bra. Kopierar du en miniatyr blir det bara en länk eftersom miniatyren i sig är en länk till själva bilden.
Din bild var stor så man får krympa den lite också. Gör man genom att klicka en gång på bilden och sedan dra lite i "prickarna" som dyker upp då.
Fin syren förresten.

Ahaa.. Ok tack Asta, nu tror jag att jag fattar lite bättre…
/Kram Joline

Syren är av sorten "Sensation".