Ros från affären
Hej!
Jag har en nybörjar rosegarden och den första rosenbusken som jag planterade där var en liten ljusrosa krukros som ser ut att ha tagit sig och den blommade till och med. Nu undrar jag, blir den större?
Jag har planterat fler "vanliga" buskar brevid den lilla busken men den växer inte mer, eller gör den det? Bladen ser friska och fina ut och rosorna ser fina ut men den växer inte så det knakar. Det gör de andra buskarna, kommer den lilla busken att växa ikapp eller är det någon sorts dvärg-variant? Den är än så länge inte så mycket mindre än de andra buskarna men den var faktiskt större än dom förut =)
Tacksam för svar!
Mvh /Frida

Minirosen är alltid en miniros, någon gång kan dock enstaka grenar förändra sig och bli lite högre.
Jag fick en miniros som jag övervintrade i växthuset för några år sedan, den är ganska stor nu o jag övervintar den i krukan i växthuset varje år. Men den blir nog inte mycke större än den är nu. sisådär 20-25 cm. Men det är ju inte säkert att det var en "miniros" eftersom den faktiskt blev större, men på etiketten stod det "miniros" och den var verkligen mini, då första sommaren
Annars är ju dom vanliga "normala" krukrosorna du köper på affären för allt mellan 20-60:- super att ha ute och dom brukar kunna bli riktigt stora, jag har några som jag har i hink/kruka och övervintrar i växthuset.