Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterfruktträdbärbuskarbärväxter
Läst 2763 ggr
Panthera
0

Galloperande hallonbuskar

Jag blir galen!Skrikandes

Mina hallonbuskar sprider sig snabbare än vad jag hinner klippa ner dem. De tar över gräsmattan, rosenbuskarna, rabatterna, ja allt!

I gräsmattan gräver jag upp dem och det fungerar ju så tillvida att inte just de skotten kommer tillbaka men det känns som drakens tänder. Tar jag bort en kommer tjugo nya. Skotten i rabatten och i rosorna kan jag ju inte ens gräva upp utan att förstöra resten. Snart ger jag upp och struntar i hallon, trots att det är det bästa jag vet. Gråter

awjungfru57
0

Jag har nästan samma, och jag blir glad för alla som kommer upp! Nästan… de som hamnar tokigt drar jag upp när jorden är blöt, då får jag upp en del rot också. Det bör ju vara bra.

Panthera
0

Jag är jätteglad att mina hallonbuskar ger så mycket hallon, det är mest bara min frustration över att inte hinna med att hålla efter så som jag borde. Just nu ser man inte vad som är vad runt hallonlandet. Jag måste till och med klippa bort skott i själva hallonlandet, annars skulle jag inte ens se hallonen. Glad

Men jag önskar att de åtminstonne inte smet ut åt alla håll. Nästa år ska jag se om jag kan gräva ner nåt runt hallonlandet så att de håller sig på det utrymme de fått sig tilldelat.