Vad är detta
Jag har denna buske/tråd på våran tomt men vi vet inte vad det är. Det är massor av vita blommor som är i en form av en boll. Den luktar gått om den när den blommar. Jag vet inte hur gammal den är då den varit här sen vi köpte huset så när den är planterad vet jag inte men är det någon som vet vad det är förnått?
Snöbollsbuske.
Heter den inget mer än snöbollsbuske?
Vad är skillnaden mellan snöbollsbuske och Skogsolvon

Skogsolvon (Viburnum opulus) har skärmblommor och fertila blommor medan snöbollsbusken (Viburnum opulus Rosea) har bara blommor men blommorna är sterila. Snöbollsbuske brukar man kalla att de har dubbla blommor men ändå inte.
Det är en som sagt att det ska vara ollvon.. Eftersom efter blomming så blir den bara grön.. Men känner mig ändå osäker vad de kan vara
Men i år har vi mycke ohyra i hela trädet :S Det ser mer ut som ett träd än en buske 

Det är självklart att det är en variant av olvon som är steril och det uppkommer alltså inga röda bär på hösten. Det är vanligt att olvon angrips av svarta löss, vilket beror att den har haft det torrt under våren. Olvon växer vild i stora delar av landet på fuktigare mark men där vattnet är i rörelse t.ex. kring bäckar och ofta på stenig mark. Olvon är inte så vanlig men finns på frodigare platser.