Helgen är räddad
Snacka om att jag blev glad när jag hämtade posten idag! Rockdalas nya Fuchsia-katalog hade kommit så nu ska jag sätta mig och dregla över alla underbara nya fuchsior som jag har möjlighet att köpa…
Kan i och för sig tänka mig att dregla lite över pelargoniorna också men det ska jag inte köpa några, en passion räcker för min plånbok.

Men det var ju strålande. På deras hemsida står det fortfarande: "katalogen kommer snart" - så du är tydligen priviligierad.
Såg på deras hemsida några roliga försök skapa bonsaier av Fuchsior.
Berätta vad du fastnar för!

Redan i januari brukar det vara dags beställa fröer, om det är något långväga eller eftertraktat man siktar in sig på.
Sedan är det en annan sak att jag ALLTID sår för tidigt. Varje vår lovar jag mig att vänta till april. Men så står jag där med mina fröpåsar i mars och kan bara inte hålla mig längre.
Reagerade på det när jag gick in på deras sida för att kolla om de hade lagt in fuchsialistorna. "Katalogen kommer i mitten på december" Fast på ett annat ställe står det v 48 så det stämmer ju. Ringde till min mor och kollade och hon hade också fått katalogen idag, tror att de börjar med att skicka ut till tidigare kunder nu.
Bonsaierna är verkligen jättefina men jag känner inte att jag har tid och plats att hålla på med det. Kanske när jag blir pensionär?!
"Happy", "Lechlade Gorgon", "Pride of Ipswich" och "Steely" är fyra sorter som jag nog kommer att beställa men vi får väl se hur många det blir i slutändan…
Vi har ju ett ställe här i Alingsås som säljer väldigt billiga sticklingar, problemet är bara att få dem att överleva i rumstemperatur från januari tills det är dags att ta ut dem. Fast jag tror knappast att de har dessa nya Rockdalasorter.

Driver du oftast upp fuchsiorna från frö? Jag har aldrig gjort det - bara haft sticklingar.
Jag fick deras katalog i dag. Har inte hunnit kika än.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#4 Har aldrig drivit upp från frö. Problemet med att göra det är ju att du då aldrig vet vad det blir för resultat, enda säkra sättet är sticklingar. Fast även då så kan det hända att de så att säga går tillbaks till ursprunget och blir något helt annat, oftast då en mindre mer oansenlig blomma.
#5 Och du klarar av att hålla dig? Själv hann jag knappt inom dörren förrän skyddsplasten var av och jag började ögna igenom den!

Jag brukar läsa katalogerna i sängen och ligger sedan och planerar. Bättre än att räkna får.