Rabatten längs med...

Är det kirgislök de där härliga bollarna.

Yes, visst är de graciösa. När de blommat över tar jag in bollarna & placerar den i små vaser.

Vrålsnyggt med blått mot den mörka väggen. Har du något i vitt där också?

Just nu är det lila+blått… Det kan komma lite andra färger på lupiner….
Under våren är det krokus i blandade färger, samt påskliljor.
Snart kommer rosenstav+stockrosor+höstanemoner.
Vad är det du har i bakgrunden på första bilden? Typ upphöjd bädd… Vad har du använt för timmer?

Det är vårt trädgårdsland. Eftersom jag har en kropp med värk, så höjde vi upp ett land. Då kan jag sitta på kanten & rensa !! Det är slipers som vi byggt med. Sen har vi fortsatt & gjort två komposter på samma vis & med samma material.
Har ni köpt slipersen (hur böjer man det ordet månntro?) på ngn byggfirma? De ser så grova o rejäla ut. Det jag hittat är så klent. INte lätt när man har en bild i huvudet o inte hittar det man ser där inuti o *om* man hittar det har man inte råd!

Köpte dem på en lokal byggfirma för….cirkus 12 år sedan
. De fick in ett parti då & då….vi jagade i ett par år innan det var vår tur (!) att komma åt dessa. Tunga är de !!!!!!!!!!!!!!!!
Snyggt & funktionellt, tycker jag.
Skulle vilja ha lite upphöjda bäddar, snyggt, man ser bättre, kan lukta på allt bättre o min rygg o nacke skulle def gilla det. Rejäla doningar går bra att sitta på både vid rensning o bara för att vila…skulle helst vilja ha granit men vem har råd!

Granit är riktigt snyggt, men som du skriver dyyyyyrt & tungt, jättetungt !!