Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 3080 ggr
Branneli
0

Rabatten längs med...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

….vår ute-bod, just nu !!

Branneli
0

Ett steg närmare….

Branneli
0

Åt höger….

Branneli
0

Åt vänster….

Branneli
0

Backar lite……Skrattande

MdM-Cernita
0

Är det kirgislök de där härliga bollarna.

Branneli
0

Yes, visst är de graciösa. När de blommat över tar jag in bollarna & placerar den i små vaser.

Lill-Kisse
0

Vrålsnyggt med blått mot den mörka väggen. Har du något i vitt där också?

Branneli
0

Just nu är det lila+blått… Det kan komma lite andra färger på lupiner….

Under våren är det krokus i blandade färger, samt påskliljor.

Snart kommer rosenstav+stockrosor+höstanemoner.

MaMaMade
0

Vad är det du har i bakgrunden på första bilden? Typ upphöjd bädd… Vad har du använt för timmer?

Branneli
0

Det är vårt trädgårdsland. Eftersom jag har en kropp med värk, så höjde vi upp ett land. Då kan jag sitta på kanten & rensa !! Det är slipers som vi byggt med. Sen har vi fortsatt  & gjort två komposter på samma vis & med samma material.

MaMaMade
0

Har ni köpt slipersen (hur böjer man det ordet månntro?) på ngn byggfirma? De ser så grova o rejäla ut. Det jag hittat är så klent. INte lätt när man har en bild i huvudet o inte hittar det man ser där inuti o *om* man hittar det har man inte råd!

Branneli
0

Köpte dem på en lokal byggfirma för….cirkus 12 år sedan Obestämd. De fick in ett parti då & då….vi jagade i ett par år innan det var vår tur (!) att komma åt dessa. Tunga är de !!!!!!!!!!!!!!!!

Snyggt & funktionellt, tycker jag.

MaMaMade
0

Skulle vilja ha lite upphöjda bäddar, snyggt, man ser bättre, kan lukta på allt bättre o min rygg o nacke skulle def gilla det. Rejäla doningar går bra att sitta på både vid rensning o bara för att vila…skulle helst vilja ha granit men vem har råd!

Branneli
0

Granit är riktigt snyggt, men som du skriver dyyyyyrt & tungt, jättetungt !!