Alla som gillar stickning och virkning
Kommer att älska denna artikel
om de tuffa gossarna som stickar för fullt.
Vänder upp och ner på alla föreställningar om den traditionella handarbetaren - om du nu hade några sådana? Får mig också att återigen notera hur vissa intressen inte ser några gränser i form av kön, ålder eller hemvist. Trädgårdsarbete är definitivt ett sådant!

Tror de var de där killarna som var med i ett program av Room Service för länge sedan. Inte helt otippat ville de ha hjälp att inreda en skid/fritidsstuga.
Jättemysigt med grabbar som handarbetar! Se bara på fantastiska Kaffe Fassett, som skapar underbara, inspirerande saker vad än han tar sig till! Och han är ju också är mycket inspirerad av natur och trädgård:)
Utställningen om honom på Waldemarsudde är förlängd till den 21 januari. Rekommenderas! Främst för de sagolika lapptäcken skulle jag vilja påstå…

Jag hade som så många en stickningsperiod i början av 80-talet, då jag snabbstickade stora slafsiga mohairkoftor åt mig själv. De skulle alltid bli färdiga på stört, så jag monterade dem slarvigt och tröttnade fort på dem.
Nu har jag gått in i en mer sansad period i livet
och tror mig om att kunna slutföra ett större handarbete utan att tröttna mitt i. Få se nu bara om jag kan hitta alla gamla garnrester nånstans.

Oh ja, och så köpte man garnet på Stique och släpade runt på överallt i stora "snygga" kassar och stickade på tåg och bussar:)
Monteringen var helt ok för min del, har en del koftor kvar t o m, men sansad är jag ff inte när det gäller stickat direkt, fort vill jag gärna att det skall gå, mönsterstickning är roligt men det går så seegt. Tycker jag:)

Ja jag minns också Stique och tjusiga kassar.
Hittade rätt mycket garnrester i källaren. Få se vad det blir.