Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 2444 ggr
Solaika
2009-05-18 20:44
0

Hålla katterna borta?

Vet inte om det här är rätt forum att fråga på egentligen, men jag testar.

Vi bor i ett radhusområde där folk såklart har husdjur, precis som vi. Vi har dock ökenråttor så vi vill ju absolut inte få besök av grannarnas katter. Än så länge har de bara varit på tomten men det känns olustigt att man inte ska kunna lämna altandörren öppen pga risken för kattintrång. Dessutom har vi talgoxebo innanför panelen på altanen så ni kan ju ana vad katteländena är ute efter.

Hur gör jag för att hålla katterna borta från vår tomt? Närmaste grannen har en katt men hon sitter i koppel när hon är ute. Men jag vill ändå inte göra något som skrämmer henne men ändå håller borta de andra katterna i grannskapet. Har ni några tips?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Gerbilflicka
2009-05-18 21:43
0

Det finns ju "kattskrammor" vet jag… ingen aning om hur de funkar dock.

inisklo
2009-05-19 09:48
0

Du kan om du vill o tål…dela vitlöks klyftor o spir dom lite ront om ring..där du bäst tycker,att ingen katt skulle komma..

Det är värt o prova o kostar inte mycke..o dom till o med håller hundar borta från blomsterbänken..o större djur håller sig i skogen

När dom klyftorna bli torrisar byt ut dom.Det ska vara färsk varaSkrattande

Halvdansken
2009-05-19 11:33
0

Du kan kanske på bra tips på Katter i fokus?

Det flesta där har full förståelse för ditt problem, och jag tror att ämnet har varit uppe innan.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Solaika
2009-05-19 12:42
0

#1 Vad är det? Har jag aldrig hört.

#2 Vitlök kan ju vara värt att testa förståss. Bara det inte skrämmer småfåglarna oxå.

#3 Ah, smart. Varför tänkte jag inte på det då Skrikandes

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida