Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterträdgårdsdesignträdgårdstrenderträdgårdsprylar
Läst 2921 ggr
KerstinP
0

Installationer av frukt o grönt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här kan man också göra med grönsaker och frukt. I samband med ljus installationen i Alingsås förra året dekorerade Flora dekor staden så här.Christina,vet inte vilken grupp detta ska ligga under flytta på det om det inte är rätt.Har lagt det i den första Annat……

KerstinP
0
KerstinP
0
KerstinP
0
KerstinP
0
KerstinP
0

Eftersom Alingsås kallas för potatisstaden så är den sista gjord av just potatis.

Christina
0

Blir häpen över alla uppfinningsrikedom och alla fingerfärdiga personer. Är det alla utbildade florister som går i förtruppen eller hur kommer det sig att det görs så mycket roligt numera? Tack för de bilderna Kerstin. Finns det fler städer som ordnar ljusfestivaler månntro?

"Lek inte med maten", sa man åt mig när jag var liten. Tänk så mycken kreativitet som kanske kvävdes innan den fick börja spira----

KerstinP
0

De som gjort de här skapelserna håller på och utbildar sig till florister. Flora dekor är en floristskola strax utanför Alingsås.

Christina
0

Aha - hittar Floras hemsida och ser att de också har vuxenutbildning och kortkurser.

Har du noterat hur många trädgårdskurser som dykt upp på sistone? I skötselfrågor, trädgårdsdesign och nu under senhösten förstås i kransbindning och andra blomsterarrangemang?

Om tid och pengar fanns skulle jag med förtjusning gå dem allihop. Men att se era fina bilder och alla tips här är en god ersättning.

KerstinP
0

Ja det är många trädgårdskurser och våra blomsterhandlare där jag bor  har kurser i arrangemang och blomsterbinning. Nu till jul är det kurs om julblommor och dekoration.