kylskåpet, vattna?
Jag tänkte fråga bara för säkerthets skulle istället för att anta att det inte är så ..
Jag har rosmarin och lavendelfrön i krukor i kylskåpet(enl. instruktioner på fröpåsen) som ska stå där i 2-3veckor
Ska man vattna de något eller ska de få vara helt ifred?
Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten
Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs

Det bästa är att så i krukor som vanligt och låt de vara i rumstemperatur några dagar och därefter i kylskåp eller kallare. Lavendel gror bäst vid flöera perioder värme och kyla. Rosmarin bör gro utan kylperiod. Krukjorden ska vara normalt fuktig men bör inte vara nyvattnade (åtminstone några timmars urtorkning) vid placering i kylskåpet.
Jag har gjort precis som du sa och det är en massa små som sticker upp nu, trodde inte så många skulle gro så tänkte bara flyutta om någon överlevde för det är ett väldigt tunt lager jord de växer på..
Hur ska jag göra nu? försöka plantera om dem i en större kruka eller ska de planteras om i små krukor en och en?

Du ska vänta tills de har fått två riktiga blad. Både lavendel och rosmarin växer långsamt så det är bättre att skola om dem och sätta flera plantor glest i något större krukor. Det är alltid lättare att sköta plantor i lite större krukor. Senare kan du ju dela dem och sätta en och en om du vill.