Skulle behöva lite hjälp...
Hejsan!
Jag är ny på denna sidan.. Vet inte om jag valt rätt grupp..!
Men.. Jag och min sambo har precis köpt hus, och här finns ganska många stora rabatter.. först sa vi att vi inte skulle göra så mycket första året, utan se vad som kommer.. Men nu ser dem inte så roliga ut.. Vi är helt nya på detta med hus och trädgård.. och vet inte riktigt vad man ska ta bort och vad man ska låta va…
Någon som har något bra tips??
Tack så länge! :)
Hälsningar Evelina!
Hej! Några funderingar från mig. Gillar du växter så skulle jag nog vänta lite och se vad som finns innan jag gjorde för stora åtgärder. Du kan ju sitta på en "guldskatt". Finns det däremot växter som du inte vill ha så kan du ju alltid gräva upp dem. Bra tips är att fundera på hur du skulle vilja ha det och hur du kan "möblera" om växterna så småningom. Ofta så kommer det en känsla av hur man vill fomge något när man känt in rummet ett tag, (med rummet i detta fallet så menar jag trädgården).
Lycka till!
Om det är helt torra och bruna rester från perenner så kan du klippa bort det men annars säger jag också gör ingenting utan se vad som dyker upp under en säsong. Om du vill ha hjälp med att identifiera växter fota dem och exempelvis fråga i detta forum vad det är du fotograferat.