Hur stor kruka/hink?
Hur stor kruka eller hink har ni till aubergine?

Ser att du inte fått svar, det var länge sedan jag odlade aubergine och det finns massa olika sorter. Hade en lite vildsort med små frukter och den bodde hela sommaren i en ca 20cm kruka. Men en "vanlig" vill nog ha större om fötterna.
Ett sätt är ju att plantera om några ggr, då ser man om den fyller ut krukan eller inte. Det kan ju bli kallt å blött med för mycket jord.
Jag odlar den vanliga stora aubregine och har alltid haft 12-liters hinkar, men funderade nu på om det kanske inte är nödvändigt med så stor. Jag har nämligen alla större hinkar redan upptagna 
De enda som är lediga nu, är typ 8 liter. Men det är väl bara att åka och köpa fler stora hinkar.
Det är nog bara så att jag börjar bli lite snål 

Auberginer behöver inte så stort utrymme. Möjligen lite större för att minsta risken för att det ska bli för varmt åt rötterna.
Har du hinken utomhus eller inomhus?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Hinkarna står både utomhus och i växthus.
OK, men du odlar inte inomhus i en lägenhet eller så?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Nej, jag odlar i växthus och köksträdgård.
OK, jag trodde du odlade inomhus i hink och ville veta hur det gick till.